Avería sistema ‘Auto start-stop' - Smart Car Forums
User Tag List

LinkBack Thread Tools Display Modes
post #1 of 3 (permalink) Old 10-04-2018, 07:52 AM Thread Starter

Mentioned: 0 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 0 Post(s)
Avería sistema ‘Auto start-stop'

¡Hola a todos! Tengo una duda en la que realmente necesito su ayuda porque la marca no me esta ayudando. Ojalá me puedan apoyar.

Hace 4 meses compré un Smart Fortwo Prime 2018, desde el primer día de uso me di cuenta de que había algo raro con el sistema*'auto start-stop’ porque llegaba a un semáforo, frenaba y mi auto se apagaba, pero después de unos segundos, sin que yo hiciera algún movimiento en los pedales, el auto se encendía nuevamente y se iluminaba un testigo en el tablero (imagen adjunta).

Cuando termino mis viajes y llego a casa, al apagar el auto, me aparece un mensaje en el display que dice: ‘Avería, ver instrucciones de servicio’ y marca el mismo testigo del auto start-stop (imagen adjunta).

Inmediatamente reviso el manual y claramente indica lo siguiente: ‘El testigo luminoso de advertencia amarillo se ilumina durante la marcha y con el vehículo parado (imagen 1). Vizualizador en color: se muestra Avería *Ver Instrucciones de servicio (imagen 2)'. Solución: 'El sistema automático de parada y arranque está averiado y se ha desconectado automáticamente. Acuda a un taller especializado.’ (Imagen adjunta)

Contacté a Mercedes Benz México y en el primer correo me dijeron que me iban a dar solución en el año 2019. Después de presionar y de mandar correos recibí esta respuesta:

"Estimado Sr. F,
*
Agradezco mucho el tiempo que se tomó para enviarnos los videos solicitados, le comento que ya se revisaron con el área técnica de Mercedes-Benz México. Nos informan que es un reseteo del sistema Star Stop, el motivo del señalamiento en el display es debido al reinicio del componente sin afectar el funcionamiento del mismo, por lo que se determina que es una acción del módulo avisando que el sistema se *iniciara de nueva cuenta y no perjudicara las condiciones de su automóvil, además tenga la seguridad de que cuenta con un vehículo de calidad
*
A nombre de Mercedes-Benz en México, agradecemos su tiempo y le deseamos un excelente día."

Después tuve una llamada con ellos e insisten que no es una falla y que es algo normal. Según ellos la respuesta viene desde Alemania y que es una respuesta técnica. A mí me genera mucha molestia que el auto me indique que hay una avería, el manual me indique lo mismo y que la marca me diga que todo está bien.

¿Qué opinan? Necesito saber el punto de vista de todos ustedes porque no voy a dejar que la marca se salga con la suya.

Les agradezco el tiempo que le puedan dedicar a este mensaje.

¡Saludos!

​​​​​​​David
Attached Images
File Type: jpg 3800af48-0e66-45d8-98f4-95c722da7501 2.JPG (27.9 KB, 83 views)
File Type: jpg f0e889b2-2827-4d0f-a670-902e95ff1ea8.JPG (15.5 KB, 66 views)
File Type: jpg 05b9b3a0-6b37-4303-a949-db914fcdf94f.JPG (52.3 KB, 47 views)
daflle is offline  
Sponsored Links
Advertisement

post #2 of 3 (permalink) Old 10-04-2018, 07:54 AM Thread Starter

Quoted: 0 Post(s)
‘Auto start-stop’ system failure

Hello everyone! I have a question in which I really need your help because the brand is not helping me. I hope you can support me.

4 months ago I bought a Smart Fortwo Prime 2018, from the first day of use I realized that there was something wrong with the 'auto start-stop' system because it came to a traffic light, as soon as my car stopped, it turned off, but after about seconds, without me making any movement in the pedals, the car turned on again and a an indicator light on the dashboard was illuminated referring that the system stopped working (image attached).

When I finish my trips and I arrive home, as soon as I turn off the car, a message appears on the display that says: 'Failure, see service instructions' and marks the same indicator for the start-stop system (attached image).

I immediately reviewed the manual and it clearly states the following: 'The yellow warning light comes on while driving and with the vehicle stopped (image 1). Color visualizer: Failure is shown See Operating instructions (image 2) '. Solution: 'The automatic stop and start system is faulty and has been automatically disconnected. Go to a specialized dealership. '(Image attached)

I contacted Mercedes Benz Mexico and in the first email they told me they were going to give me a solution in 2019. After pressing and sending emails, I received this answer:

"Dear Mr. F,

I greatly appreciate the time it took to send us the requested videos, I told you that they have already been reviewed with the technical area of ​​Mercedes-Benz Mexico. We are informed that it is a reset of the Star Stop system, the reason for signaling on the display is due to the restart of the component without affecting the operation of the same, so it is determined that it is an action of the module warning that the system will start again account and will not harm the conditions of your car, also be assured that you have a quality vehicle

On behalf of Mercedes-Benz in Mexico, we appreciate your time and wish you an excellent day. "

Then I had a call with them and they insist that it is not a fault and that it is normal. According to them the answer comes from Germany and that is a technical answer. To me it generates a lot of discomfort that the car tells me that there is a faulty system, the manual tells me the same thing and that the brand tells me that everything is fine.

What do you think? I need to know your point of view because I will not let the brand get away with it.

I thank you for the time you can devote to this message.

Regards!

David
Attached Images
File Type: jpg f0e889b2-2827-4d0f-a670-902e95ff1ea8.JPG (15.5 KB, 27 views)
File Type: jpg 3800af48-0e66-45d8-98f4-95c722da7501 2.JPG (27.9 KB, 22 views)
File Type: jpg 05b9b3a0-6b37-4303-a949-db914fcdf94f.JPG (52.3 KB, 22 views)
daflle is offline  
post #3 of 3 (permalink) Old 10-04-2018, 09:12 AM

Quoted: 15 Post(s)
start stop

esta en garantia ,dealer.
quiza sea un sofware update solamente,los w453 no todos tienen el start stop aqui en usa.
me disgusta este stop start solo para ahorrar un litro de gasolina por 100 km y despues se jode todos los soportes del arranque y la bateria dura menos.suerte
rubyg is offline  
Reply

Quick Reply

Register Now

In order to be able to post messages on the Smart Car Forums forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your email address and other required details in the form below.

User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.

Password:

Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address for yourself.

Email Address:
OR

Log-in

« Cinco de Mayo | - »
Thread Tools
Show Printable Version Show Printable Version
Email this Page Email this Page
Display Modes
Linear Mode Linear Mode